Célkeresztben a szolgáltatók

2019.08.08. 15:19

Sok pénz folyik el a webes támadások miatt

Az okozott kár költsége a pénzügyi szolgáltatóknál a legmagasabb, és várhatóan tovább növekedik.

Az ártó szándékú belső támadások okozzák a legnagyobb problémát, a rendkívül komoly költségek mellett a következmények elhárítása is nagyon hosszú ideig tart – derül ki az Accenture és a Ponemon Institute nemzetközi jelentéséből.

Mint írták, a pénzügyi szolgáltatóknál az internetes bűnözés miatt évente, globálisan felmerülő

átlagköltség mára eléri a 18,5 millió dollárt.

A vizsgálatban szereplő iparágak között itt található a legmagasabb érték, több mint 40 százalékkal magasabb, mint az egy vállalatra vetített össziparági átlag (13 millió dollár). Az elemzés az incidensek közvetlen költségeivel foglalkozik, nem veszi figyelembe a következmények elhárításának hosszabb távú terheit.

Nem vetik be a korszerű eszközöket

Az ártó szándékú belső támadások okozzák a legmagasabb – támadásonként 243 ezer dolláros – költséget, és ezek következményeinek felszámolása tart a leghosszabb ideig, átlagosan 55,1 napig.

A cégek mindössze egyharmada – 34 százalék – veti be az automatizációt, a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást az internetes fenyegetések elleni harcban.

„Ez különösen azért lehangoló, mert teljes körű alkalmazásuk esetén épp ezek a technológiák biztosíthatnák a legnagyobb költségmegtakarítást a vállalati biztonság terén” – fogalmaz a jelentés.

Továbbá a cégek mindössze 24 százaléka alkalmazza kiterjedten az internetes analitikát és a felhasználói viselkedéselemzést, holott ezzel is hasonlóan eredményes megtakarítást érhetnének el.

Borítókép: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!