2019.07.31. 06:00
A TikTok saját okostelefont ad a rajongóinak
A legfiatalabbak igen egyszerű, ám annál diadalmasabb alkalmazásának tulajdonosa váratlan sikerét merészen befekteti a mobil bizniszbe.
Talán a programot pihent pillanatukban kiagyaló megalkotói sem tudják, mitől is terjedt el a TikTok futótűzként, de tény: a világon egymilliárdnál többen töltötték le, százmillió fölött – hazánkban több százezren – használják.
A TikTok 15 másodperces videók készítéséből és megosztásából áll.
Idézzük az Androidra és iPhone-ra is telepíthető program saját leírását. A Tiktok „az időnek az a része, amelyben nem kell jól viselkedni.”
Még a Facebook cuki nyuszikái és csúszdázó pandái is intellektuális teljesítménynek tűnnek a TikTok videókhoz képest.
Miért is ne csinálnának saját okostelefont?
A korábbi kiszivárogtatásokat megerősítve a TikTok tulajdonosa, a ByteDance közölte a Reuters tudósítójával, hogy a Smartisan kínai gyártóval összefogva saját mobilt készít.
A robbanásszerűen növekvő cég állítólag egy másik szoftver, zenei streaming szolgáltatás bevezetése előtt áll: az is, meg a TikTok is előtelepítve lesz majd a telefonjaikon.
Eddig már több szolgáltatónak beletört a bicskája a saját telefon fejlesztésébe.
Nem sikerült az Amazon Fire értékesítése a világ egyik legnagyobb vállalatának, az Amazonnak – 170 millió dollárt buktak vele –, s a Facebook szintén csúfosan elhasalt a dologgal, mikor a HTC-vel együttműködve erre a piacra is be akart könyökölni.
Bár ezeket a történeteket a ByteDance nyilván nagyon jól tudja.
Rövid múltjukban már szerepel egy nagy botrány
Mégpedig adatvédelmi botrány, a Facebookhoz hasonlóan. A közösségi portáltól eltérően itt elsősorban kiskorúak voltak érintettek.
Idén márciusban derült ki, hogy a TikTok tulajdonosának elődje, a 2017-ben felvásárolt Musical.ly 13 éves kor alatti gyermekektől illegálisan gyűjtött személyes adatokat, neveket, e-maileket, lakcímeket.
A pedofilok is gyakran megtalálták,
s többek között meztelenkedésre igyekezték rábírni a gyerekeket.
A US Federal Trade Commission (FTC, Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága) a TikTokot a gyermekek magánéletének megsértése miatt 5,7 millió dollárra bírságolta.
Számos alkalommal kiderült, hogy felnőttek a Musical.ly alkalmazáson keresztül próbálnak kapcsolatba lépni a gyerekekkel – mondta ki az FTC. Ráadásul egészen 2016 októberéig az alkalmazás
megmutatta 50 mérföldes sugarú körön belül a felhasználók pontos helyzetét.
A TikTok app üzemeltetőjét kötelezték, vegye le az összes 13 év alatti gyermek által megosztott videót.
Az immáron saját mobil készítését bejelentő TikTok-tulajdonos akkor nyilatkozatot tett közzé, melyben közölte, „elkötelezett a felhasználók érdekeit szolgáló intézkedések meghozatalában”, beleértve a gyerekek védelmét szolgáló eszközöket is.
Borítókép: Shutterstock