2019.06.22. 13:14
Rágyúr az okosgumik fejlesztésére a Bridgestone
Az okosgumik fejlesztésére koncentrál a jövőben a Bridgestone, amely nemcsak a flottakezelőknek, hanem a magánvásárlóknak is szeretne a közeljövőben adatokat közlő abroncsokat értékesíteni.
A mechanic checks a Bridgestone tyre used during the Formula One test sessions at the Catalonia racetrack in Montmelo near Barcelona, 28 November 2006. Since the withdrawal of Michelin from Formula One after the 2006 season, Bridgestone is the only company supplying tyres to all the teams. Each team has 3 winter sessions to test the tyres starting here in Montmelo. AFP PHOTO/CESAR RANGEL (Photo by CESAR RANGEL / AFP)
Forrás: AFP
Fotó: CESAR RANGEL
A világszinten piacvezető japán Bridgestone római központjában erről Emilio Tibero, a cég technológiai vezetője beszélt.
Elmondta, az okosgumik fejlesztésében az első lépés az úgynevezett RFID technológia bevezetése, amellyel azonosítható az adott gumiabroncs.
A jövőben a társaság olyan jeladókat telepítene először elsősorban a kereskedelmi járművekre kínált abroncsokba, amelyek a guminyomáson kívül a gumi futófelületének állapotát is figyelik. Ezeket az adatokat felhasználva a gyártó tanácsokat és figyelmeztetéseket tud küldeni az ügyfeleknek. Az azonosíthatóság akár egyéni árak kialakítását is lehetővé teszi
- jegyezte meg a szakember.
Emilio Tibero hozzátette: egy autómegosztó szolgáltatás esetében a flotta kezelése szempontjából elengedhetetlenül fontos adatokat oszthatnak meg a gumi használójával. Az adatgyűjtés a GDPR-elveknek megfelelően zajlik majd – jelezte. A technológiai vezető idézte legutóbbi kutatásukat, amely azt mutatja, hogy
2030-ra minden autóban lesz olyan okostechnológia, amely adatokat közöl, 57 százalékuk lesz teljesen elektromos meghajtású, 22 százalékuk pedig önvezető funkcióval is rendelkezik majd.
A technológiai vezető elmondása szerint
a cég éves szinten 800 millió dollárt fordít kutatás-fejlesztésre, ennek jelentős részét a jövő gumijának kialakítására fordítják.
Felméréseik szerint
egyre nagyobb igény lesz a halkabb gumikra, mivel az autók száma folyamatosan emelkedik.
Ezt az igényt szolgálja ki a gyártó új, Enliten technológiával készülő abroncsa is, amelynek a tesztek szerint 10 százalékkal könnyebb és 20 százalékkal kisebb a gördülési ellenállása a korábbi abroncsokénál. Az alacsonyabb ellenállás pedig alacsonyabb zajszintet, fogyasztást és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás csökkenését is eredményezi.