megújuló módszertan

2019.04.15. 17:08

Rekordot döntött a részvételi arány a digitális témahéten

Az idén 1043 iskola regisztrált az immár negyedik alkalommal, április 8. és 12. között megrendezett digitális témahétre, ezzel a tematikus program az indulása óta a legmagasabb részvételi arányt érte el – mondta Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős helyettes államtitkára hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Pressmaster

A helyettes államtitkár ismertette, hogy a témahéten, amely a magyar iskolákban a digitális kihívások megerősítésére törekszik,

több mint háromezer projekt készült el, közel 1700 esemény zajlott le, mintegy 140 ezer diák részvételével és csaknem 8 ezer pedagógus közreműködésével.

A tematikus programot a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ koordinálta, a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (Vekop) támogatásával valósult meg – tette hozzá.

Pölöskei Gáborné, az ITM szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára szerint

a digitális témahét lehetőséget teremt arra, hogy a tantárgyakban megújuljon a módszertan.

A programban idén részt vett a szakképző intézmények fele, amely azt mutatja, hogy azon a területen is fontos szerepe van a digitális kompetenciának.

A helyettes államtitkár szerint a jövőben

a tankönyvfejlesztést egyre inkább fel kell, hogy váltsa a digitális tananyagfejlesztés.

A témahét – mint fogalmazott – jó lehetőség arra is, hogy a pedagógusok kedvet kapjanak más módszerek bevezetésére.

Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetőjének előadása alapján a témahéten

hangsúlyos szerepet kap a multidiszciplináris megközelítés, a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítése,

a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése. Hosszú távú célja, hogy a digitális pedagógia az év minden napján jelen legyen a tanórákon – jegyezte meg.

Elmondta, hogy idén

a programhoz a 880 vidéki és 134 budapesti intézményen kívül 29 határon túli iskola is csatlakozott.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a témahéthez kapcsolódó pályázatokra április 28-ig lehet folyamatosan nevezni. A három legjobb pályázatot benyújtó köznevelési intézmény, illetve pedagógus több százezer forint értékben juthat digitális pedagógiát támogató eszközökhöz. Az iskolák emellett a témahét partnerei által felajánlott különdíjakra is pályázhatnak. A pályázatok nyertesei június 8-án a Digitális Oktatási Konferencia díjkiosztóján vehetik majd át az elismeréseket. További információ a www.digitalistemahet.hu oldalon érhető el.

A digitális témahét – a Pénz7 és a fenntarthatósági témahét mellett – az egyike a tanév rendjéről szóló rendelet által meghatározott három kiemelt témahétnek, amelyeket országosan, minden intézményben azonos héten rendeznek meg.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!