Erre várnak

2018.12.21. 18:18

Ez lesz a világ 10 technikai vívmánya 2019-ben

Olyan fejlesztésekre számítanak a felhasználók, amelyek mintha eszközeinket egy-egy mindent sejtő okostelefonná tennék.

Forrás: Shutterstock

2019 legfontosabb fogyasztói világtrendjei az Ericsson felmérése szerint – a ma még szokatlanul hangzó, holnapra, holnaputánra természetesnek tűnő – autonóm és hangulat-előrejelző technológiák előretöréséről szólnak.

Mit jelent ez?

Az okoshangszórók rövidesen, a családtagokhoz hasonlóan, részt vesznek a családi vitákban, valamint a virtuális asszisztenst használók szerint három éven belül elterjednek a hangulatunkat értelmezni képes berendezések.

A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) felhasználók részéről komoly igény mutatkozik a közvetlen, virtuális segítségnyújtás iránt, például a főzéshez vagy otthoni javításokhoz.

Dr. Michael Björn, az Ericsson kutatási vezetője, a jelentés fő szerzője a következőket mondta:

„Képzeljünk el egy okostelefont, amely nem csak azt tudja, hogy mit csinálunk, de azt is, hogy kik vagyunk. A mesterséges intelligencia már ma is képes arra, hogy mindössze a szemünkbe nézve értelmezze személyiségünket. Nem meglepő hát, hogy a technológiai vívmányok átvételében élen járó fogyasztók szerint a jövőben a készülékeink jobban fognak ismerni minket, mint mi őket.”

A 10 legfontosabb fogyasztói trend 2019-re és az azt követő időszakra

1. Hangulatfigyelő eszközök

A virtuális asszisztens használók több mint 60 százaléka szerint, három éven belül elterjedtek lesznek az olyan eszközök, amelyek képesek hangulatunkat értelmezni.

2. Intelligens viták

A virtuális asszisztenst használók több mint 65 százaléka szerint az okoshangszórók három éven belül már a családtagokhoz hasonlóan vesznek részt a családi vitákban.

3. Kémalkalmazások

A fogyasztók több mint 45 százaléka szerint az alkalmazások akkor is gyűjtenek rólunk adatokat, amikor nem használjuk őket.

4. Kötelező sütihasználati hozzájárulás

A fogyasztók 51 százalékát bosszantja, hogy mindig hozzá kell járulniuk az adatgyűjtő sütik használatához.

5. Készségek internete (Internet of skills)

A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) felhasználók több mint 50 százaléka szívesen használna olyan alkalmazást, szemüveget vagy kesztyűt, amellyel hétköznapi, praktikus dolgokhoz (például főzés, otthoni javítások) kaphatnának virtuális segítséget.

6. Beavatkozás nélküli (zero-touch) fogyasztás

A virtuális asszisztens használók mintegy fele szeretne automatizált számlákat és előfizetéseket, valamint önbevásárló háztartást.

7. Szellemi tunyaság

A fogyasztók 31 százaléka szerint rövidesen „intellektuális edzőtermekbe” fogunk járni, ahol gyakorolhatjuk a gondolkodást, mivel a mindennapi döntéshozatal egyre inkább automatizálttá válik.

8. Ökotudatosság

A fogyasztók 39 százaléka szeretne olyan öko-órát, amely méri viselője szénlábnyomát.

9. Digitális ikertestvér

A kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) felhasználók 48 százaléka szeretne magának digitális/online hasonmást, aki pontosan utánozza őket, így egyszerre két helyen lehetnének.

10. Az 5G automatizálja a társadalmat

Az okostelefon használók mintegy 20 százaléka úgy gondolja, hogy az 5G hatékonyabban kapcsolja majd össze az IoT eszközöket, mint például a háztartási berendezéseket vagy a fogyasztásmérőket.

Örüljünk vagy megijedjünk?

Arra a kérdésre, hogy a fenti technológiákat fenyegetésként vagy lehetőségként kell-e megélnünk, Dr. Pernilla Jonsson, a Consumer & IndustryLab vezetője a következőket mondta:

„Beléptünk abba a korszakba, amikor az emberek és az intelligens gépek között interakció zajlik, együttműködnek egymással. Eddig még csak apró lépéseket tettünk a jövő felé. Az automatizált (zero-touch) jövő technológiájának nagy része még kifejlesztésre vár – és még mindig a mi kezünkben van a döntés arról, milyen legyen ez a jövő.”

Az Ericsson friss ConsumerLab jelentése 2019 legfontosabb fogyasztói trendjeiről szól a szórakoztató elektronikában, illetve az infokommunikációban. A jelentés nyolcadik kiadása a technológiai újítások átvételében élen járó 34 millió fogyasztót reprezentálva, az ő várakozásaik alapján határozza meg 2019 legfontosabb 10 fogyasztói trendjét.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kemma.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!